Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

지금 地理學과 地理敎育은 위기인가, 기회인가?Is This Crisis or an Opportunity?: A Consideration about Current Issues on Geography and Geography Education

Other Titles
Is This Crisis or an Opportunity?: A Consideration about Current Issues on Geography and Geography Education
Authors
남영우
Issue Date
2010
Publisher
대한지리학회
Keywords
natural boundary theory; revolution geography; culture education; global education; knowledge education; 자연국경이론; 혁명지리학; 문화교육; 세계화교육; 지력교육
Citation
대한지리학회지, v.45, no.6, pp.691 - 697
Indexed
KCI
Journal Title
대한지리학회지
Volume
45
Number
6
Start Page
691
End Page
697
URI
https://scholar.korea.ac.kr/handle/2021.sw.korea/118409
ISSN
1225-6633
Abstract
최근 교과부가 추진하고 있는 2009년 교육과정 개편과 2014년 수능시험 개편안의 내용이 알려지면서 교육계와 학계가 술렁이고 있다. 특히 지리교육의 축소 기도는 우리 지리학과 지리교육을 위기 속으로 몰아놓고 있는 형편이다. 지리학에 대한 홀대는 정책입안자들의 몰이해에서 비롯된 측면이 매우 강하다. 이에 필자는 우리 학계를 성찰할 수 있는 계기를 마련하기 위하여 지리학이 학문으로서 점하고 있는 중요성과 지리교육의 필요성을 재음미해 보았다.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
College of Education > Department of Geography Education > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE