Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

위기의 아이들, 분석가 담론을 통한 치유적 교육: 학교를 치유의 공간으로 만드는 교육 프로그램

Full metadata record
DC Field Value Language
dc.contributor.authorEur, Do Seon-
dc.date.accessioned2021-08-28T02:27:22Z-
dc.date.available2021-08-28T02:27:22Z-
dc.date.created2021-04-22-
dc.date.issued2017-12-09-
dc.identifier.urihttps://scholar.korea.ac.kr/handle/2021.sw.korea/20696-
dc.publisher한국라깡과현대정신분석학회-
dc.subject위기 청소년 영미그림책 라깡 분석가 담론 치유와 교육 독서치료-
dc.title위기의 아이들, 분석가 담론을 통한 치유적 교육: 학교를 치유의 공간으로 만드는 교육 프로그램-
dc.title.alternativeAt-Risk Learners and Therapeutic Pedagogy based on Discourse of Analyst: A Therapeutic Educational Program-
dc.typeConference-
dc.contributor.affiliatedAuthorEur, Do Seon-
dc.identifier.bibliographicCitation2017년 한국라깡과현대정신분석학회 정기학술대회(후기) 정신분석과 한국 사회, pp.65 - 73-
dc.relation.isPartOf2017년 한국라깡과현대정신분석학회 정기학술대회(후기) 정신분석과 한국 사회-
dc.relation.isPartOf정신분석과 한국 사회-
dc.citation.title2017년 한국라깡과현대정신분석학회 정기학술대회(후기) 정신분석과 한국 사회-
dc.citation.startPage65-
dc.citation.endPage73-
dc.citation.conferencePlaceKO-
dc.citation.conferencePlace국회의원회관 제8감담회실-
dc.citation.conferenceDate2017-12-09-
dc.type.rimsCONF-
dc.description.journalClass2-
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
College of Education > Department of English Language Education > 2. Conference Papers

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE