Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

인터넷 오픈마켓 사용자 선호요인 연구: 주요 4사 웹 메인인터페이스를 중심으로A Study on the User Preference Factor of Internet Open Market Users: Centered in the web main interface of 4 major open markets in Korea

Other Titles
A Study on the User Preference Factor of Internet Open Market Users: Centered in the web main interface of 4 major open markets in Korea
Authors
김문환김태호이홍철
Issue Date
2014
Publisher
한국감성과학회
Keywords
오픈마켓; 웹 인터페이스; 분산분석; open market; web interface; alaysis of variance
Citation
감성과학, v.17, no.4, pp.19 - 28
Indexed
KCI
Journal Title
감성과학
Volume
17
Number
4
Start Page
19
End Page
28
URI
https://scholar.korea.ac.kr/handle/2021.sw.korea/100244
DOI
10.14695/KJSOS.2014.17.4.19
ISSN
1226-8593
Abstract
온라인 쇼핑을 이용하는 사람들의 수는 시간이 지날수록 기하급수적으로 증가하고 있다. 그 중에서도 오픈마켓은 가장 각광받고 있는 온라인 시장이다. 현재 오픈마켓은 너무 많은 상품들로 인해 고객들이 원하는 상품을 찾을 때 많은 어려움을 겪고 있다. 따라서 오픈마켓은 효율적인 상품을 제공할 수 있도록 인터페이스를 개선해야 한다. 본 연구는 국내 오픈마켓 주요 4사의 메인 화면을 기준으로 웹 인터페이스를 분석하였고, 분석요인에 대한 만족도 평가를 진행하였다. 분석결과, 고객들이 어떠한 요인을 선호하는지에 대해서 알 수 있었으며, 설문 응답자로부터 가장 높은 만족도를 얻은 오픈마켓과 응답자들의 선호 요인이 인과관계를 가짐을 확인하였다.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
College of Engineering > School of Industrial and Management Engineering > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher LEE, Hong Chul photo

LEE, Hong Chul
공과대학 (산업경영공학부)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE