Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

초등정보영재의 동기와 부모지지에 따른 창의적 산출물 성취도 차이 분석Analysis of the Difference in Creative Product Achievement for Informatics Gifted Children by their Motive and Parental Support

Other Titles
Analysis of the Difference in Creative Product Achievement for Informatics Gifted Children by their Motive and Parental Support
Authors
곽소아권대용이원규
Issue Date
2014
Publisher
한국컴퓨터교육학회
Keywords
정보영재; 창의적 산출물; 동기; 부모지지; Informatics gifted children; Creative product; Motive; Parental support
Citation
컴퓨터교육학회 논문지, v.17, no.3, pp.41 - 51
Indexed
KCI
Journal Title
컴퓨터교육학회 논문지
Volume
17
Number
3
Start Page
41
End Page
51
URI
https://scholar.korea.ac.kr/handle/2021.sw.korea/100970
DOI
10.32431/kace.2014.17.3.004
ISSN
1598-5016
Abstract
최근 정보영재 교육기관은 정보영재의 창의적 활동을 장려하고 이를 지속, 확장 시킬 수 있도록 다양한 노력을 하고 있다. 그러나 관련 연구가 부족하고 대부분의 연구가 정보영재의 인지적인 측면에만 집중되어 있어, 정보영재의 특성을 반영한 창의적 활동 교육을 제공하는 데 한계가 있다. 따라서 본 연구는 초등 정보영재 56명의 창의적 산출물 성취도를 평가하고 그 결과를 정의적, 환경적 변인들과 함께 종합적으로 분석하였다. 분석 결과 초등정보영재의 창의적 산출물 성취도는 내적동기가 높을수록 더 높은것으로 나타났으며, 부모의 지지 또는 외적동기에 따른 유의한 차이는 없었다.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
Graduate School > Department of Computer Science and Engineering > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher LEE, WON GYU photo

LEE, WON GYU
컴퓨터학과
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE