Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

기업결합 시뮬레이션 모형 분석 : 쇼핑몰 기업결합의 경쟁제한성 평가를 중심으로A Merger Simulation Model in a Two-sided Market: Evaluation of Merger Effects between Internet Shopping Malls

Other Titles
A Merger Simulation Model in a Two-sided Market: Evaluation of Merger Effects between Internet Shopping Malls
Authors
남재현전성훈
Issue Date
2010
Publisher
한국응용경제학회
Keywords
Merger simulation; Two-sided market; Unilateral effect; Internet shopping mall; 기업결합 시뮬레이션; 양면시장; 단독효과; 인터넷 쇼핑몰
Citation
응용경제, v.12, no.1, pp.265 - 286
Indexed
KCI
Journal Title
응용경제
Volume
12
Number
1
Start Page
265
End Page
286
URI
https://scholar.korea.ac.kr/handle/2021.sw.korea/118100
ISSN
1229-5426
Abstract
기업결합 시뮬레이션 모형은 과점 시장에서 가격과 산출량의 결정에 대한 구조적(structural) 분석을 함으로써 기업결합 시 관련 기업의 상품가격 변화와 그에 따른 후생의 변화를 직접적으로 계산할 수 있도록 한다. 기존의 기업결합 시뮬레이션 모형은 일면시장(one-sided market)에서 판매자의 가격변화에 따른 수요변화, 즉 수요탄력성에 기반하여 개발되었다. 본 논문에서는 양면시장의 특성을 지닌 인터넷 쇼핑몰 시장에서의 기업결합의 경쟁효과 평가에 활용될 수 있는 이론적 모형을 도출한다.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
College of Political Science & Economics > Department of Economics > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Nahm, Jae Hyon photo

Nahm, Jae Hyon
정경대학 (경제학과)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE