Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

학습장애 학생의 교과 교육을 위한 개념교수 적용 방안Concept Based Instruction for Teaching Content to Students with Learning Disabilities

Other Titles
Concept Based Instruction for Teaching Content to Students with Learning Disabilities
Authors
손승현
Issue Date
2008
Publisher
한국학습장애학회
Keywords
learning disabilities; concept based instruction; instructional design; 학습장애; 개념교수; 수업설계
Citation
학습장애연구, v.5, no.2, pp.1 - 22
Indexed
KCI
OTHER
Journal Title
학습장애연구
Volume
5
Number
2
Start Page
1
End Page
22
URI
https://scholar.korea.ac.kr/handle/2021.sw.korea/124936
ISSN
1738-7337
Abstract
본 연구의 목적은 학습장애아를 위한 개념교수의 원리를 살펴보고 학습장애 학생을 대상으로 일반학급 내에서 전체 혹은 소집단으로 사용할 수 있는 개념교수의 방법들을 고찰한다. 제시된 연구의 목적을 달성하기 위하여 개념교수학습과 관련된 문헌들을 고찰하여 효과적인 개념교수의 원리와 전략을 제시하고, 일반학급에서 교사가 사용할 수 있는 수업설계 모형 안에서 개념 교수 적용 방안을 제시하였다. 논의 및 결론을 통해 교사교육 방법과 연구에 대해 제언하였다.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
College of Education > Department of Education > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Son, Seung Hyun photo

Son, Seung Hyun
사범대학 (교육학과)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE