Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

현대모비스의 새로운 선택 - 모듈화 선택-Hyundai Mobis' New Choice: Modualization Strategy

Other Titles
Hyundai Mobis' New Choice: Modualization Strategy
Authors
강혜선이재혁
Issue Date
2008
Publisher
한국경영학회
Keywords
Automotive parts industry; Modulization strategy; Hyundai Mobis; 모듈화(Modulization)전략; 자동차 부품 산업; 현대모비스
Citation
Korea Business Review, v.11, no.2, pp.29 - 52
Indexed
KCI
OTHER
Journal Title
Korea Business Review
Volume
11
Number
2
Start Page
29
End Page
52
URI
https://scholar.korea.ac.kr/handle/2021.sw.korea/125196
ISSN
1226-4997
Abstract
본 사례는 2000년 국내 최초의 모듈부품 전문업체로 거듭난 현대모비스의 새로운 경쟁 전략인 모듈화(Modulization)를 중심으로 다루고 있다. 우선, 현대모비스가 새로운 성장 동력으로써 모듈화를 선택하게 된 이유를 자동차 부품 산업의 변화를 중심으로 살펴보았다. 또한 다양한 자료와 관계자 인터뷰를 통해서 모듈화 개념, 산업에서 여러 가지 이점들, 기술 도입 전략과 능력 구축 과정에 대한 다각적인 접근을 시도하였다. 더불어서 오늘날의 현대모비스의 경영 및 기술성과를 살펴보고, 변화하는 환경 속에서 현대모비스가 어떤 방향으로 변화할 것인가에 대해 고찰해 보았다.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
Korea University Business School > Department of Business Administration > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Rhee, Jay Hyuk photo

Rhee, Jay Hyuk
Korea University Business School (Department of Business Administration)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE