Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

초등학교 영재를 위한 수학 프로그램의 실효성에 관한 연구 : Parallel Curriculum Model을 중심으로A study on the effectiveness of the mathmatically gifted program

Other Titles
A study on the effectiveness of the mathmatically gifted program
Authors
황우형윤나래
Issue Date
2009
Publisher
한국수학교육학회
Keywords
gifted students of elementary school; parallel curriculum model; mathmatically gifted program; 초등학교 수학영재; PCM; 영재프로그램; gifted students of elementary school; parallel curriculum model; mathmatically gifted program
Citation
수학교육 논문집, v.23, no.1, pp.53 - 72
Indexed
KCI
OTHER
Journal Title
수학교육 논문집
Volume
23
Number
1
Start Page
53
End Page
72
URI
https://scholar.korea.ac.kr/handle/2021.sw.korea/122017
ISSN
1226-6663
Abstract
영재교육의 목표는 영재의 창의성을 신장하는 방향으로 전환되고 있다. 따라서 이를 위한 교수-학습 프로그램의 개발과 보급이 시급하다. 이에 따라 본 연구에서는 PCM모형을 활용하여 영재 프로그램을 개발하고 이를 영재아동들에게 투입하여 그 실효성에 대해 질적 연구를 통해 알아보았다. 그 결과 PCM 프로그램은 영재아동들의 정의적, 인지적 특성 변화에 긍정적인 영향을 주었다. 또한 영재아동들에게 수준에 맞는 활동을 제공하여 학생들의 학습욕구를 충족시켜주었다. 따라서 PCM 프로그램은 초등학교 영재에게 적합한 프로그램이었다.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
College of Education > Department of Mathematics Education > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE